پشتیبانی از مردم ایران به روش آمریکایی
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

یک زبانزد آذری می گوید : " یِتیمَه وای وای دیَن چوخ اولار، آما چورَک وِ ِرَن اولماز " یعنی  خیلی ها برای یتیم دلسوزی می کنند ولی کسی به وی نان نمی دهد. این زبانزد این روز ها وصف حال کشور ما ایران شده است.

 

هفته پیش خانم کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده در بخشی از بیانیه رسمی خود خطاب به مردم ایران گفت: « شما تنها نیستید. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پشتیبان شماست.» این همان شعار وای وایی است که بیش از سی سال است آمریکا و غرب برای مردم ایران سر می دهند و حکومت اسلامی هم برای این شعار ها و تهدید های بی محتوی و نمایشی، تره هم خرد نمی کند.

 

ساعتی پیش ، خانواده حبیب الله لطیفی برای واپسین ملاقات با فرزندشان پیش از اعدام او به زندان رفتند، در همین زمان خانم کلینتون وخانواده اش جشن های کریسمس و سال نو مسیحی را برگزار می کنند. بی شک جلادی که طناب دار را به گردن حبیب الله لطیفی می اندازد به او خواهد گفت : شما تنها نیستید. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پشتیبان شماست.

 

در تاریخ 21 دسامبر 2010 قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید. مانند سی سال گذشته یک بار دیگر حکومت اسلامی محکوم شد.

محکومیت، بدون مجازات، تنها جنبه نمادین دارد و در برابر تبهکاران و متجاوزینی که همواره  به قوانین و حقوق بی اعتنا هستند کار آیی ندارد، بلکه آنان را در کار خود گستاخ و جری می کند تا به مظلومان زیر دست خود بیشتر ستم روا نمایند، با این روش، به ستم دیدگان احساس بی پناهی، سرخوردگی  و عدم اعتماد دست می دهد و تنها کسی که از این عدم اعتماد و سرخوردگی مردم ایران سود می برد همانا حکومت اسلامی است.

 

حکومت اسلامی، قطعنامه سازمان ملل و اظهارات خانم کلینتون را بی پاسخ نگذاشت و پاسخ خود را با « اعدام یازده بلوچ در زاهدان ، محکومیت جعفر پناهی، حکم اعدام حبیب الله لطیفی ، بازداشت فتانه نوری همسر امید قنبری از خانواده بهایی شهر ساری، تهدید پدر همایون جابری فعال سندیکای شرکت واحد، حبس تعزیری یک ساله سما نورانی دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه سهند تبریز، یک سال زندان برای بهزاد مهرانی روزنامه نگار و دانشجوی فلسفه، ممنوع الملاقات کردن بهاره هدایت و مهدیه گلرو، شکنجه سیامک مهر وبلاگ نویس »  داد.

 

 

آزادی تعمدی شماری ازاعضای القاعده در ایران

فرامرز دادرس

 

در تاریخ بیست و چهارم دسامبر 2010، خبرگزاری فرانسه ، به نقل از روزنامه تایمزلندن، خبر از آزادی تعمدی شماری ازاعضای القاعده که در ایران بسر می بردند داد ، تایمز این خبر را از یک منبع بلند پایه در سازمان اطلاعات پاکستان دریافت کرده و یکی از مقامات رسمی خاورمیانه نیز آن را تاًیید نموده است.

 

به گفته این منابع آگاه شماری از اعضای گروه تروریستی القاعده که در ایران بسر می بردند از سوی حکومت اسلامی ایران آزاد و روانه مرزهای افعانستان و پاکستان شده اند تا اعضای القاعده را  سازماندهی کرده و به عملیات تروریستی  علیه نیرو های پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو "  بپردازند.

 

روزنامه تایمز افزود که حکومت اسلامی ایران بگونه پنهانی به اعضای القاعده یاری می رساند تا به نیرو های پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در افغانستان ضربه بزنند، به گفته همان مسئول بلند پایه سازمان اطلاعات پاکستان که نامش برده نشده است؛ شواهد بسیاری در دست است که سپاه پاسداران حکومت اسلامی به این گروه تروریستی یاری می رساند.

 

در میان این آزاد شدگان نام سیف العادل مصری که از سوی اف بی آی بشدت تحت تعقیب است دیده می شود، او متهم به سازماندهی عملیلت تروریستی در سال 1988، علیه سفارت آمریکا در کشور های شرق آفریقا می باشد.

به گفته روزنامه تایمز سیف العادل مصری ، که به تازگی به فرماندهی عملیات در افغانستان و پاکستان  منصوب شده است نیز جزو آزا دشدگان می باشد. این منبع روشن نکرد که سیف العادل مصری، که ظاهراً در ایران در بازداشت بسر می برده از سوی چه کسی به این مقام منصوب شده است!

سلیمان ابو قیث کویتی، سخنگوی پیشین القاعده در هنگام عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر و ابوالخیر المصری، از نزدیکان ایمن الظواهری نفر دوم القاعده نیز در میان آزاد شدگان می باشند. به گفته همین منابع سه تن دیگر از بستگان اوسما بن لادن نیز در میان آزا دشدگان دیده می شوند.

 

درژوئیه گذشته عمر، یکی از پسران بن لادن اعلام کرده بود که نزدیک به بیست تن از بستگان بن لادن در ایران بسرمی برند. عمر گفته بود؛ حکومت اسلامی ایران از مذاکره با مقامات عربستان سعودی در باره وضعیت این گروه سر باز می زند.

مقامات حکومت اسلامی ایران انتظار دارند که پاکستان وغرب در بازداشت و تحویل افراد گروه جندالله که از سوی ایران به عملیات تروریستی متهم شده است با ایران همکاری کنند، با این حال تروریست های القاعده از سوی حکومت اسلامی آزاد و به مرز های پاکستان و افغانستان روانه می شوند تا به عملیات تروریستی بپردازند.

 

بمب گذاری هفته پیش در چابهار اقتدار ادعایی سازمان های اطلاعاتی ایران و سربازان گمنام امام زمان را بیش از پیش زیر سئوال برده و ضعف دولت را در برابر گروه جندالله بخوبی نمایان کرده است.

 

روز گذشته از سوی برخی از خبرگزاری های وابسته به حکومت ایران خبری مبنی بر بازداشت حاج محمد ظاهر بلوچ رهبر تازه جندالله و عبدالرئوف ریگی سخنگوی این گروه از سوی مقامات پاکستانی منتشر شد، این  خبرروز بعد تکذیب گردید.

 

در جریان دستگیری عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله ، حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات رژیم  گفت که دستگیری عبدالمالک ریگی با اقدام ارزشمند سربازان گمنام امام زمان به دست آمده است ، مصلحی  اشاره به کیسه های پولی که از سوی محمد رضا نجار وزیر کشور جمهوری اسلامی به مقامات اطلاعاتی پاکستان برا ی خرید ریگی پرداخته شده بود نکرد.

 

به نظر می رسد برای برخی از مقامات امنیتی وسیاسی  پاکستان که به فساد شهرت یافته اند، گروه جندالله منبع درآمد خوبی شده است، هر چند گاه با دریافت مبالغی از رژیم ایران چند تن از اعضای این گروه را به ایران تحویل می دهند. در این گونه معاملات پرداخت ها همواره بگونه نقدی و در پشت پرده انجام می شود و برا ی آن دسته از مقامات فاسد امنیتی هر دو کشور می تواند سود آور باشد.

 

باید در نظر داشت که  اشتهای پاکستانی ها سیری ناپذیر است و رژیم اسلامی را در ردیف گاو های شیرده  می شمارند و بیش از سی سال است که با ترفند های گوناگون از فروش فن آوری و ابزار اتمی گرفته تا فروش گروگان های جندالله، به دوشیدن این گاو مشغولند.

 

رژیم اسلامی نیز بخوبی آگاه است که اقتدار اطلاعاتی اش در گرو کیسه های پول می باشد و سپاهیان گمنام و یا شناخته شده امام  زمان نیز بدون پول نمی توانند کاری از پیش ببرند. از قدیم هم گفته اند: « زر بده مرد سپاهی را تا سر بنهد» .

 

سوم دی ماه- 24 دسامبر 2010

 


December 26th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی